Ara

geç gelen sefa...

















Stelios Kazantzidis’in Türkçe şarkılardan oluşan Ta Tragoudia Tis Anatolis / Anadolu Şarkıları albümü, Yunanistan’daki ilk yayınlanışından 48 yıl sonra Türkiye’de.

Hamiyet Yüceses’ten sonra Makber‘i ilk kez yorumlayan, etkileyici ve hüzün yüklü sesiyle Zeki Müren’i bile ağlatan Kazantzidis’in albümünde yer alan şarkılar ise şunlar:
Yesari Asım Arsoy’un ölümsüz eserleri Ümitlerin Hep Kırıldı ve Bekledim de Gelmedin, anonim İstanbul türküleri Çadırımın Üstüne Şıp Dedi Damladı ve Oğlan Oğlan Kalk Gidelim, anonim Anadolu türküleri Hani Benim Elli Dirhem Pastırmam, Kasap Nisak ve Asmaların Dalına;
anonim Rumeli türküleri Pınarda Buldum Seni, İndim Havuz Başına ve Alim,
anonim Karadeniz türküsü Hamsi Koydum Tavaya.

Bitmedi, iki de enstrümantal eser var:
Aptaliko Zeybeği ve Ayvalık Zeybeği. Albümdeki dört eseri Lena Stabouli ve Thodoros Dermitzoglou’nun yorumladığını da belirtelim.
Thodoros Dermitzoglou, Kasap Nisak ve Asmaların Dalına‘yı, Lena Stabouli ise Ümitlerim Hep Kırıldı ve İndim Havuz Başına‘yı söylüyorlar.

Sadece Yunanistan’da değil Türkiye’de de çok sevilen hatta bir dönem İstanbul’da direksiyon sallamış taksi ve dolmuş şoförlerinin şarkılarını en çok dinledikleri isim olan Stelios Kazantzidis’in Türkiyeli dinleyicilere yeni bir merhabası diyebiliriz bu albüme.

Dinlene...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder